در مورد کامپیوتر

جزوه و پروژه و تحقیق

در مورد کامپیوتر

جزوه و پروژه و تحقیق

روش برای افزایش امنیت فایل ها

 

مخفی کردن انواع مختلف فایل ها در یک عکس :

( در این آموزش باید نرم افزار WINRAR بروی سیستم عامل کامپیوتر نصب شده باشد )

برای انجام این کار به ترتیب زیر عمل نمائید :

ابتدا یک فولدر جدید با نام MPcomputer در مسیر D:\MPcomputer ایجاد کنید .
کلیه فایلهایی که تمایل دارید مخفی شوند را در این فولدر قرار دهید . همچنین یک عکس با فرمت JPG که قرار است فایل های شما توسط این عکس مخفی شود را در این پوشه قرار دهید و نام این عکس را Ximage بگذارید ( من در پوشه MPcomputer دو فایل با فرمت docx و یک عکس با نام Ximage و با فرمت JPG قرار دادم )

حال مطابق تصویر زیر فایلهای که قرار است مخفی شود را انتخاب کنید ( به غیر از عکس ) و با کلیک راست بروی این فایل ها آنها را با استفاده از نرم افزار Winrarدر همان فولدر فشرده کنید و نام این فایل فشرده را Hidden بگذارید

حال از طریق منوی Start نرم افزار Run را اجرا کنید . بعد از اجرای Run عبارت CMD را تایپ کنید تا وارد محیط داس (command prompt ) شوید . اینک در این محیط عبارت \CD را تایپ کنید تا به سر شاخه اصلی برگردید .حال عبارت CD MPcomputer را تایپ کنید تا در محیط داس وارد پوشه MPcomputer شوید .
اینک عبارت زیر را در مسیر پوشه MPcomputer تایپ کنید و دکمه اینتر ( Enter ) را فشار دهید

copy /b Ximage.JPG + Hidden.rar  Ximage.jpg

با تایپ عبارت بالا و فشار دادن دکمه اینتر پیغامی مطابق تصویر زیر نمایش داده میشود که با نمایش این پیغام کار به اتمام رسیده است

بعد از انجام این کار از محیط داس (command prompt ) خارج شوید . با انجام مراحل بالا فایل های مورد نظر شما در عکس Ximage مخفی خواهد شد . به سراغ پوشه MPcomputer بروید و بروی عکس Ximage کلیک کنید . بعد از کلیک ، عکس مورد نظر مطابق قبل بدون هیچ گونه تغییری قابل مشاهده خواهد بود ولی اگر بروی عکس کلیک راست کنید و از طریق Open With آنرا با نرم افزار Winrar باز کنید می توانید فایل هایی که در این عکس مخفی کرده اید را مشاهده کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد